Marielle in Latijns-Amerika!

Feliz Navidad!

Hola hola!

Hebben jullie allemaal een fijne kerst gehad? Leuk met sneeuwballengevechten en sneeuwpoppen bouwen? Kadootjes?

Hier vieren ze kerst op de 24e en 25e. Ik heb het gevierd in Finca Tatin, een lodge in de jungle aan de rivier. Super mooie plek, heel relaxed, weinig gedaan behalve zwemmen en kayakken en vroeg naar bed, want om 22.00 uur stopte de electriciteit ermee, dus zat er weinig anders op dan mn bedje op te zoeken! Nou ja is ook wel es goed voor me. Maar heel lekker familystyle kerstdiner gegeten, met kalkoen!

Maar goed, ff terug naar waar ik gebleven was. In Hopkins was niet zo veel te doen, hebben wel lekker rum met verse kokosnootmelk gedronken en ik ben nog door de grond gezakt in het hostel. Tja weer te stom voor woorden... Stootte mijn beenwond aan een stoel dus begon te springen van de pijn, op dat moment keken Ryan en Adrian op wat er aan de hand was en toen zagen ze me zo 1,5 m door de grond zakken! Door mn armen bleef ik steken! Had het graag zelf willen zien, want leek me echt hilarisch, maar deed wel weer erg zeer en ben nu aardig bont en blauw! Hoop dat het nu eens afgelopen is met alle pech, want wordt met de dag lelijker zo!

Vanuit Hopkins ben ik met Ryan en Adrian naar Punta Gorda gereisd. Het was zondag, dus alles gesloten en het regende de hele dag, dus konden we weinig anders dan wat kaarten op onze kamer.

Volgende ochtend met de boot vertrokken naar Livingston, Guatemala. Hier heb ik afscheid genomen van de jongens, want die gingen de andere kant op. Livingston is een erg leuk dorpje, eilandje eigenlijk want het heeft geen verbinding naar andere steden, alleen via het water, met veel reggae-invloeden. Daar een leuk hostel gevonden, weer oude bekenden tegengekomen, dus was gelijk weer niet alleen. Met Brendan ging ik het dorp verkennen en toen werd ie gelijk gevraagd mee te voetballen met de lokale jongens. Allemaal in de boxershorts (tja ik bleef wel kijken!) rollend door de modder want het begon keihard te regenen. Erg leuk!

Verder heb ik met Mark (aus) en Urus (slovenie) een lange wandeling van zon 2 uur gemaakt over het strand om de 7 Pilares te bezoeken, dit zijn verschillende watervallen. Mark had zijn manchete meegenomen om onderweg wat kokosnoten te verorberen en zo leken we echt op een survivaltour te zijn. Er was ook kermis in het dorp, de meeste attracties leken uit het jaar 0, dus daar waagden we ons maar niet aan, dus veilig wat gevist en gedart en knuffels gewonnen (om vervolgens weer weg te geven aan kindjes, want tja backpackers hebben nou eenmaal geen ruimte voor onnodige dingen!)

In het hostel werd elke avond flink gefeest en staat bekend om zijn bierbong, bier gaat in een plastic ding met een slang eraan en door de zwaartekracht kun je binnen 3 sec een biertje atten! Dus ja dat wilde ik ook wel ff proberen, en dat was kortgezegdbest heftig...

Ik zag een briefje hangen dat ze mensen nodig hadden, dus ik gevraagd wat dat inhield, gelijk serieuze gesprekken met de dronken baas en toen moest ik mezelf maar es bewijzen.. alle medewerkers trokken zich terug en ik moest iedereen drank zien te verkopen. Nou dat kan ik wel! Dus bij iedereen langs geweest, gevraagd of ze asjeblieft een biertje bij me wilden bestellen, want dan zou ik een baan krijgen! Ach ja backpackers onder elkaar, zitten in hetzelfde schuitje dus flink wat bier verkocht! En dus.. geslaagd voor de test en toen kreeg ik een baan aangeboden! Maar moest er ff over nadenken, want je moest minstens een maand blijven en ik weet niet of ik zo lang in Livingston wil blijven.. dus toch maar niet. Maar wel erg grappig.

Vervolgens ben ik naar Finca Tatin, de junglelodge, gegaan om daar kerst te vieren.

Vanuit Finca Tatin met Tuomas (kende ik nog van de Spaans cursus) naar Puerto Barrios met de boot. Dit was uit tactisch oogpunt omdat je dan dichterbij Honduras bent en we misschien in 1 dag naar Utila konden reizen. We wilden namelijk de goedkopere optie doen met lokale bussen ipv de duurdere, snellere, rechtstreekse shuttle. In Puerto Barrios was weinig te beleven, we hebben wel een leuk restaurantje gevonden voor het kerstdiner, met livemuziek, maar dat was niet zo goed gevallen, met het gevolg dat ik de hele nacht boven de pot heb gehangen. Wilden de volgende ochtend om 5 uur met de bus, maar toen hing ik nog boven de pot dus uiteindelijk wat later vertrokken voor een reis met 7 verschillende chickenbussen, minibussen etc, lekker hobbelen in de hitte met mn zwakke maag! Geen aanrader! Wat een lange, slopende reis! (Soms is meer betalen toch wat comfortabeler!) De grensovergang naar Honduras (jeuh land numero 4!!) ging weliswaar soepel, maar de bussen schoten niet zo op, dus de boot konden we niet meer halen en moesten we in La Ceiba overnachten, waar we de volgende ochtend de boot konden pakken naar Utila, het wereldbekende duikeiland.

Inmiddels goed en wel aangekomen in Utila, en er zijn veel bekenden hier, dus denk dat oud en nieuw wel een leuk feestje gaat worden! En waarschijnlijk ga ik mijn advanced open water duikcursus doen! Dan mag ik oa in grotten, in het donker, schipwrakken en tot 40 m duiken!

Nou dat was het weer, hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad en wens jullie alvast een super 2010! Maak er een mooi feestje van, dat doe ik ook, lekker met mn voetjes in het witte zand!

Muchos besos!

Marielle

PS Er staan weer nieuwe fotos op en Caye Caulker-album is bijgewerkt.

Reacties

Reacties

Wouter

Ja wat moet ik hier toch weer allemaal van zeggen. Je blijft het ongeluk wel aantrekken, maar er staan blijkbaar wel een heleboel vette activiteiten tegenover, dus dan hou je het nog wel lang vol. We hebben Betsie inmiddels maar het huis uitgekickt om je te gaan begleiden op je tour, maar met jullie samen gaat het natuurlijk helemaal chaos worden. Haha kijk nu al uit naar de verhalen.

Anyway, catch u later en alvast een heel goed 2010!
grtz

suus

Hey ben blij dat je een leuke kerst hebt gehad met veel mensen en lekker eten! Wij hadden lootjes getrokken, kadootjes opengemaakt en lekker gegeten.. en mams had heel leuk allemaal opdrachtjes, raadsels etc voor tussendoor gemaakt erg grappig. Oud en nieuw gaat ook wel leuk worden hoor ik! Wij hebben nog niet bedacht hoe of wat we gaan doen.. ben laatste weken weer volop aan het rennen en vliegen dus niet heel relaxed en goed bezig ach doen we in 2010 wel weer! De sneeuw is weer voorbij maar gaat weer komen voorspellen ze, ben benieuwd want rij al een week met een SLEE in mijn auto maar het komt er niet van en ik wil zoooo graag weer es sleeen haha.. maar dat je nou toch door de grond zakt zeg.. hoe krijg je het voor elkaar.. zijn veel flauwe grappen over te maken haha en jou ioverkomt het gewoon..ongelooflijk.. was die tuomas nou niet die isralerier.. heb je met die stalker gewoon de kerst mee doorgebracht?
Heeeeeeel veel plezier met oud en nieuw maak er een leuk feestje van! Y un prospero ano nuevo
liefs susu en mies

Mike

Heej traveller, Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.. Heel goed uiteinde 2009 en een spetterend begin voor 2010 toegewenst vanuit (koud) Breda...!!!
X M

bette

Chika
Com esta???? Of hoe je da ook schrijft. Thanks voor je sms heb hem uiteindelijk dus wel gehad hihi. Ben dus ook in zuid amerika aangekomen. Nu in cusco Joehoe very very nice! ben nu zo gaar als een tiet van een heftige oud en nieuw dus nuevo anjo! Maar we kunnen iig gaan contacten war. Denk dat wij pas half feb in equador zullen zijn maarre jij gaat ook langer blijven dus primos. Misschien moeten we xtje bellen is handiger en niet zo heel duur hier volgens mij. Veel plezier en dikke kussen

Vera

Jooooooooooooo Jel!!

Mooi gatje heb je gevallen, haha!
Hoe ist nu met de blauwe plekken??

Goeie zaak dat je een gezellige kerst hebt gehad!

Hoe is je oud op nieuw geweest??
Hier in het Son en Breugelse was het weer een gezellige en dronken boel en heb gister de hele dag moeten ontkateren, haha!

Ik wens je in elk geval al het goed voor 2010!
Maak er ook in dit jaar weer iets moois van, meis (met hopelijk minder pech)!

Tot je volgende verhalen en foto's!

Veel liefs Vera

Ohjah en van de week had ik mijn housewarming alias winterBBQ gehad om mijn samenwonen met Ted te vieren en Jeanet en Lilian waren ook geweest, was heel gezellig!

Milou

Gelukkig nieuwjaar daar in Zuid-Amerika!
Dat is vast een leuk feestje geweest!

Doe Betsie de groeten!
x

Joe

Wauw! gaaf zeg... Je maakt wel hele toffe dingen mee!
Nog een heel gelukkig nieuwjaar he!
Maak er wat moois van! :-)

Joe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!